Local is the new black – handla lokalt och bidra till en levande stadskärna

I samband med Black Friday passar många på att shoppa. Handla gärna lokalt och hjälp till att hålla Linköpings stadskärna levande. Ladda ner, och läs mer, i CityPlay-appen om alla fina erbjudande.

Local is the new black
Förändrade konsumtionsmönster och ökande näthandel, exempelvis genom Black Friday och Cyber Monday, bidrar till konsumtionshets och en allt tuffare konkurrens. Det gör att många lokala butiker och Sveriges stadskärnor kämpar för sin överlevnad. Förra året lanserades kampanjkonceptet Local is the new black och i år har ett 30-tal stadskärnor gått samman för att lyfta de lokala butikerna och landets stadskärnor. Nätverket Sveriges centrumutvecklare står bakom kampanjen, som i år sträcker sig från Helsingborg i söder till Östersund i norr. Och Linköpings innersta är självklart med!

Vi vill lyfta betydelsen av att handla lokalt och stötta de lokala näringarna och en levande stadskärna. Inte bara i november eller på Black Friday utan varje dag. Linköpings innersta är vårt var-dags-rum. Varje dag, året om.

När du handlar i butiker, caféer och restauranger som finns i vårt innersta är du med och utvecklar vår stadskärna. För då ger du oss möjlighet att bidra till stämningsskapande belysning, fritt wifi och trevliga evenemang i ett tryggt och säkert city. Bara för att nämna några saker. Dessutom är du med och skapar en mängd olika arbetstillfällen. Och ett jobb inom handel eller restaurang är för många ungdomar det första steget ut på arbetsmarknaden.

Local is the new black. Tack för att du handlar lokalt!